För hjälp med returer var god kontakta oss via telefon eller email nedan:

 

Telefonsupport vardagar: 8:30-17:30
  070 770 9126
Kundtjänst via email:
  info(a)mrgizmo.se

Kan man ångra sitt köp om man inte tycker om varan?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt om du inte är nöjd. Tänk bara på att produkten måste vara oanvänd och förpackningen måste vara i samma skick som du fick den.
Skulle du ångra dig efter 3-4 veckor så går det fortfarande bra att använda din ångerrätt. MrGizmo strävar endast efter att ha nöjda kunder.

Vad är fraktkostnaden på min order?

Fraktkostnaden är 49 kr.
Vid köp av fler än 5 st varor är det automatiskt fraktfritt.
Väljer du betalning via Postförskott eller faktura tillkommer 29 kr.

Hur levereras min order?

Vi använder oss utav Posten och DHL som speditör.
Är ditt paket mindre värdefullt än 400 kronor kommer det direkt in i er brevlåda (om storleken tillåter, annars får du en avi eller ett sms.)
Är paketet värt mer än 400 kr skickas det med DHL och du får hämta ut det på ditt närmaste service point-ombud. Avi skickas till sms-nummer.
Har du valt att betala med PostFörskott får du avi via sms eller epost om du inte angett något mobilnummer som säger till att ditt paket är redo för avhämtning.
Skickas då med posten som brevpostförskott.

Vilka betalsätt finns det?

Det finns 2 olika betalalternativ.

Kortbetalning
Betala säkert med ditt VISA, Eurocard/ MasterCard. Din betalning är 100% säker genom Euroline, vilket anses ha högsta säkerhet mot bedrägerier. Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken.

Faktura
30 dagar faktura med Klarna inkasso kostar 29:-.

Finns alla era produkter i lager för omgående leverans?

99% av våra produkter finns i lager. Skulle inte produkten finnas anger vi det i produkbeskrivningen.
Vi reserverar oss för enstaka fall av fel i lagerstatus.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar.

Min order har inte kommit fram, trots att det gått 7 dagar sedan jag beställde?

Det kan bero på flera saker. De två vanligaste orsakerna är:
Att brevbäraren glömt lägga hämtningsavin i er brevlåda. Kontakta ditt vanliga utlämningsställe och hör om paketet finns där.
Vi har kontaktat er angående något som inte stämmer i ordern och ni har inte svarat. I annat fall, kontakta kundtjänst så hjälper vi er omgående.

Vad händer om produkten levereras trasig?

Alla varor kontrolleras innan de skickas iväg. Trots det kan oturen vara framme.
Skulle er beställning vara trasig på något sätt ber vi om största förlåtelse, och hjälper er omedelbart med ärendet.

Reklamation

Vi kontrollerar alltid att de varor du beställt är felfria innan vi skickar dem. Trots det kan fel givetvis uppstå, och då är det viktigt att vi kan lösa det på ett så smidigt sätt som möjligt till dig som kund, då våra kunder är viktiga för oss.
Skulle du få en defekt eller fel levererad vara, maila vår kundtjänst snarast möjligt info (a) mrgizmo.se, så löser vi felet omgående.
Du har alltid 1 års reklamationstid på alla våra produkter, helt enligt köplagen (för batterier gäller 3 mån/telefoner 6 månader).
För att en reklamation ska vara giltig så måste kunden kunna påvisa att varan var trasig vid leverans eller hade ett fabrikationsfel.

För att garantin ska gälla måste ordernummer kunna lämnas av kunden.