Frakt Returer Garanti och FAQ


Telefonsupport vardagar: 8:30-17:30
 070-770 91 26

Kundtjänst via email:
 support(a)mrgizmo.se

Ångra ett köp eller skapa en retur?

Nu har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp av varor på internet. Tänk på att produkten måste vara oanvänd och förpackningen skall vara i någorlunda samma skick som du fick den.

Skulle du ångra dig efter 3-4 veckor så går det oftast fortfarande bra att ångra sig då garantin räcker i 3 månader. Hör gärna med oss. MrGizmo strävar alltid efter att ha nöjda kunder.


Så här returnerar du en vara:

1. Logga in på ditt konto

Logga in på länken nedan med er mejladress och lösenord.
http://www.mrgizmo.se/customer/account/login/

Om ni inte har skapat ett konto, eller har glömt lösenordet, kan ni följa länken nedan där ni fyller i er mejladress (samma som beställning) och därefter får ni ett mejl med instruktioner.
http://www.mrgizmo.se/customer/account/forgotpassword/

2. Navigera i menyn

1. Klicka på 'Mina returärenden' i menyn
2. Klicka på 'Begär ny retur'

3. Välj beställning & vara

1. Välj beställning (se ordernummer)
2. Välj vara/varor

4. Skicka returbegäran

1. Välj anledning av retur
2. Välj åtgärd
3. Beskriv orsaken för er retur ytterligare för att underlätta returprocessen
4. Bifoga eventuella filer

5. Säkerhetskopiering/återställning

I första hand försöker vi alltid åtgärda en defekt enhet, men om en mer omfattande åtgärd krävs väljer vi att byta ut enheten mot en annan av samma skick så att ni ska få en helfungerande enhet så fort som möjligt. Därför är det bra att säkerhetskopiera er enhet innan ni skickar returen.

Gäller det ett återköp måste ni logga ut från ett eventuellt iCloud-konto (en återställning löser ej detta). Om inte detta görs kan vi inte återbetala er då enheten är aktiveringslåst. Återställ därefter telefonen till fabriksinställningarna.


6. Skicka returen

Följ instruktionerna i det mejl som skickas till er efter att returförfrågan har blivit godkänd. Om ni returnerar med en retursedel kan ni skriva ut denna via knappen 'Retursedel', vilket ni hittar inne i returärendet.

Att tänka på:
  • Se till att skicka med följesedeln, eller valfri lapp, med namn och ordernummer/returnummer
  • Skriv ner en eventuell skärmkod
  • Skicka alltid med tillbehör vid återköp

Vi har endast en leveransmetod:

Standardleverans: 79kr (ombud)

Hur levereras min order?

DHL sköter våra leveranser och hämtar beställningar dagligen efter lunchtid.

Er order transporteras till det ombud närmast er leveransadress. Avisering sker via SMS till det nummer som angivits vid beställning. Om ni önskar få avisering via mejl ber vi er att kontakta vår kundtjänst..

Vilka betalsätt finns det?

Klarna hanterar våra betalningar och erbjuder de betalningsmetoder som finns nedan. Om en eller flera betalningsmetoder inte syns i kassan efter att ha fyllt i era personuppgifter ber vi er att kontakta Klarnas kundtjänst.

Få först. Betala sen.
Betala inom 14 dagar

  • Få din beställning först. Betala din faktura inom 14 dagar
  • Klarnas köparskydd ingår

Betala i slutet av nästa månad

  • Få din beställning först. Betala din faktura i slutet av nästa månad
  • Klarnas köparskydd ingår

Konto

  • Samla dina köp på en kontofaktura
  • Delbetala eller betala hela beloppet i slutet av nästa månad
  • Klarnas köparskydd ingår

Betala direkt.

Med bankkonto

  • Pengarna dras från ditt bankkonto. Godkänn med Mobilt BankID
  • Klarnas köparskydd ingår

Dela upp.

Betala lite varje månad

  • Konto
  • Samla dina köp på en kontofaktura
  • Delbetala eller betala hela beloppet i slutet av nästa månad
  • Klarnas köparskydd ingår

Kort.

Kredit- eller debitkort

  • VISA
  • MasterCard
  • American Express
Finns alla era produkter i lager för omgående leverans?

Alla produkter som finns i lager är redo för omgående leverans. Beställningar fram till 13:00 skickas samma dag.

Hur lång är leveranstiden?

Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar. När vi har bokat sändningen kommer ni att få ett mejl med sändningsnummer för att spåra ert paket på DHLs hemsida.

Min order har inte kommit fram, trots att det gått 7 dagar sedan jag beställde. Vad kan det bero på?

Det kan bero på flera saker. De två vanligaste orsakerna är:

1. Miss vid avisering. SMS kan ha skickats till fel nummer, mejl kan ha skickats till fel e-postadress, brevbäraren har missat att lägga avin i er brevlåda osv. Se till att lämna rätt kontaktuppgifter vid beställning.

2. Vi har försökt kontakta er angående er order utan att ha lyckats.

I annat fall, kontakta kundtjänst så hjälper vi er.