Frakt Returer Garanti och FAQ


Telefonsupport vardagar: 8:30-17:30
 070-770 91 26

Kundtjänst via email:
 support(a)mrgizmo.se

Kan man ångra sitt köp om man inte tycker om varan?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp av varor på internet. Tänk bara på att produkten måste vara oanvänd och förpackningen skall vara i någorlunda samma skick som du fick den.

Skulle du ångra dig efter 3-4 veckor så går det oftast fortfarande bra att ångra sig då garantin räcker i en månad. Hör gärna med oss. MrGizmo strävar alltid efter att ha nöjda kunder.

Vad är fraktkostnaden på min order?

Vi har två leveransmetoder:

Standardleverans: 79kr (ombud)
Hemleverans: 179kr

Hur levereras min order?

DHL sköter våra leveranser och hämtar beställningar dagligen efter lunchtid.

Om ni har valt standardleverans kommer er order transporteras till det ombud närmast er leveransadress - när detta är gjort skall ni få en avisering via sms alternativt mejl.

Om ni har valt hemleverans kommer er order transporteras till er dörr - när ordern är på väg skall ni få en avisering med uppskattad leveranstid.

Vilka betalsätt finns det?

Klarna hanterar våra betalningar och erbjuder dessa metoder när ni är redo att checka ut:

Betala direkt
Du kan betala direkt i checkouten.

Betala sen
Få först, betala senare.

Dela upp
Välj själv hur mycket du vill betala varje månad.

Finns alla era produkter i lager för omgående leverans?

Alla telefoner finns i lager för omgående leverans. Tillbehör, prylar, reservdelar, gadgets, etc. har vi slutat sälja och är därmed allihop 'slut i lager' tills vi har tagit bort dem från hemsidan. Vi ber om ursäkt om detta förvirrar våra kunder.

Vi reserverar oss för enstaka fall av fel i lagerstatus.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar.

Min order har inte kommit fram, trots att det gått 7 dagar sedan jag beställde?

Det kan bero på flera saker. De två vanligaste orsakerna är:

- Miss vid avisering. Till exempel kan sms ha hamnat fel, mejl kan ha hamnat fel, brevbäraren har glömt att lägga avin i er brevlåda osv. Se till att ni lämnar rätt kontaktuppgifter vid beställning, samt kontakta ert vanliga utlämningsställe och hör om paketet finns där.

- Vi har kontaktat er angående er order och inte fått något svar.

I annat fall, kontakta kundtjänst så hjälper vi er omgående.

Vad händer om varan levereras trasig?

Alla telefoner kontrolleras innan de skickas iväg. Trots det kan oturen vara framme. Skulle er beställning vara trasig på något sätt ber vi om största förlåtelse, och hjälper er omedelbart med ärendet.

Reklamation

Vi kontrollerar alltid att våra telefoner är felfria innan vi skickar dem. Trots det kan fel uppstå, och då är det viktigt att vi kan lösa det på ett så smidigt sätt som möjligt.

Skulle du få en defekt eller fel vara, mejla eller ring vår kundtjänst snarast möjligt, så löser vi felet omgående.