Fraktvillkor

Generella villkor finns här.


Leveransmetod

Vi erbjuder för närvarande en leveransmetod: Standardleverans (79kr). DHL är vår transportör av beställningar och levererar paketet till ert närmsta ombud. När vi har bokat upphämtning för er beställning kommer ni att få ett mejl med sändningsnummer ni kan använda för att spåra ert paket på DHLs hemsida.

Leveranstid

Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Vid eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan kommer vi att kontakta er. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra, din beställning.

Avisering

När paketet har levererats till ombudet blir ni aviserade via SMS på det nummer som angivits vid beställning. Om ni hellre vill ha avisering via mejl, eller annat vis, se till att kontakta vår kundtjänst innan vi hinner boka er försändelse.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi detta i första hand genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja er beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller transportör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisker

Vi står för transportrisken; dvs. risken för att varor skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Vi står även för transportrisken om ni returnerar med vår retursedel.

Outlösta paket

För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300kr inkl. moms för frakt, returfrakt, ombudstillägg, samt administration.